Traductor de Google

31 de gener del 2015

quelcom sobre les cadenes de la política i les religions (1)


En Mar, de la colla de joves d'amics, em fa arribar aquest texte que no li han publicat ni en la premsa estatal ni en la nacional, i jo el deso en aquest meu bloc d'anotacions i dietari no diari, a la consideració pública:

«Quan un Estat de dret democràtic i avançat -com els actuals europeus- veu trontollar la seva estabilitat –de fa escadusserament tres quarts de segle- per qüestions que abasten des dels conflictes socials per causa de les ideologies de les religions fins els nacionalismes de caire secessionista – problemes que solen dur en la seva arrel els dels odis de les ètnicitats fonamentades en les religions, com els conflictes bèlics de l'antiga Iugoeslavia que varen donar com a resultat l'actual mosaïc d' estats de l'oest de la península balcànica que varen esclatar a Europa als anys noranta del s.XX, o els de la civilitat de la legitimitat d'arrel cultural i territorial, com en els de l'Escòcia a la Gran Bretanya, o els d'arrel lingüistica i religiosa a Bèlgica entre la Flandes neerlandesa i de confessions cristianes «protestants» i la Valónia francòfona i catòlica, i fins els de la Catalunya en Espanya, d'arrel lingüística, territorial i ideològica d'àmplia base capitalista - solen activar dinàmiques de defensa de reactivació unionista – com en el cas de l'actual estat espanyol, per les polítiques restrictives en autonomisme i nacionalisme- que han fet que de retop els partits i sectors ja no independentistes, ni sobiranistes, sinó el ple de la societat democràtica avançada actuin de tal manera l'aparença del conflicte independentista secessionista sembli majoritàri, obert i frontal – com ha passat amb les lògiques reaccions massives de protesta i desobediencia per la política lingüística que ha afectat a l'entorn de l'Educació i l'Ensenyament, i en la qüestió de la Hisenda i els diners, el pagament de peatges en autopistes, declaracions de renda i altres - o bé altrament que l'activació de dinàmiques polítiques d'exaltació del nacionalisme català -cas de la celebració dels fets del 1714, i una munió d' accions i actes « de guerrila» en accions i actuacions culturals, o la implementació d'accions polítiques pro imposició estatalista, unilaterals i no prou contrastades, que ratllen en el fanatisme de les velles religions... Accions totes elles que afecten negativament a les capes socials més populars, menys informades i indefenses.

Es curiós que a Catalunya i als Països Baixos -frustradament -, s'hagi donat veu de govern aprofitant la conjuntura d'aquestes polítiques, a persones que pertanyen a sectors «lgtb», en una mena de activació de dinàmiques que aparentement semblen encarades a ampliar horitzonts de normalització social - cas de la llei contra la homofòbia, i altres-, però que en el fons, presumeixo que estàn fetes a mida, a Catalunya, per a 
  1. declarar obertament la dinàmica de «inversió» -capgirament- en política nacionalista; es dir de la integració a la separació, posant com a primera premisa el territori, i de retop les subsegüents...(barreres, frontisses, fronteres...) agreujant el problema "lgtb" en "pro" del "bé comú". Tot té un preu(!?)
  2. activar debats sobre Economia e Hisenda nacional, i Salut i seguretat social estatalistes, entorns en els que el sector social «lgtb», des de sempre fins fa escassos quinze anys, han sigut els més apartats, segregats, maltractats i fins victimes propícies en ares de «bens superiors», qüestió que crec mereix una atenció especial...,i...
  3. fer d'escut contra la intransigència de molts sectors religiosos que tanta influència i arrelament tenen encara en les polítiques dels estats europeus d'històrica absoluta confessionalitat catòlica, alhora que fer de coixí en les dificultats d' integrar als sectors de nova ciutadania o immigració d'altres cultures religioses i d'altres continents, aspecte que no deixa de contenir elevades dosis de cinisme en alguns aspectes com la sexualitat..
Si de la política de les democràcies avançades s'en fa religió -i veient que les monoteistes «occidentals» europees, sobretot les cristianes, han fet un gir cap a posicions integristes que es creien superades des de les polítiques socials i conciliars del catolicisme, les de caire fanàtic com les dels fonamentalismes islàmics, o fins als retorns als postulats inicials de la nació jueva israelita en el llarg enfrontament territorial i étnic els estats musulmans que l'envolten geogràficament, i veient la velocitat revolucionària de la implementació i caire manipulador de les polítiques adreçades a la diferenciació social enfocades cap a l'independència i el segregacionisme, i el difícil equilibri i armonia entre les diferents ideologies, que poden ser fins frontalment oposades, dels mateixos partits independentistes, que es traduieixen sovint en insults públics, descalificacions sense fonament contrastat, pressió sobre les conductes de sociabilitat, i tantes altres..., mal podrà la política fer política social honesta i democràtica de debó»