Traductor de Google

12 de desembre del 2015

de lluminàries festives...

Enguany, com des de fa uns tres, les lluminàries festives de carrer d'aquestes dates de final i cap d'any, al tros de sant Feliu del BarriVell, han sigut triades pels executius de l'Ajuntament (independentista) de la ciutat i altres de les noves associacions veïnals del barri i del BarriVell; enguany han triat unes lluminàries en forma de peles de taronja i magrana, les més vistoses, i altres, que pregonen d'alguna manera, conductes i comportaments, que en el tros de sant Fèlix eren crítics, sobretot per l'elevada tasa de clericalisme i crematisme que hi havia encastat en els seves pedres, gents i monuments: moralines per a deixar contents a tothom...
En principi no comptaven amb les que jo havia dissenyat per a l'AViC del barri, ara fa uns deu anys més o menys, ja que no les havien penjat en les darreres tongades, i que en la seva sencillesa contenien un missatge anticonsumista i mediambientalista (podeu demanar l'informe-memòria de disseny que els vaig fer, a algun dels de l'AViC) que alguns han volgut gestionar i adjuntar a la (im)possible moralina de les actuals, afegint-les als costat d'altres que jo no he dissenyat -que venen a ser l'epígon del logotip de l'AViC que si que vaig dissenyar- colocades i penjades entre els arbres només de la placeta de baix de sant Feliu...
No és que vulgui dir que no hem sembla bé la didàctica i la pedagocia associada a l 'ànim i el missatge tradicionals d'aquestes festes, pel que fa a les lluminàries dels altres, però hem podrien haver estalviat la feina d'haver-me sentit tan marginat de les seves decisicions, a banda d'altres implicacions, pel que fa a la gestió de quelcom que jo vaig treballar, i més tenint en compte el caràcter assembleista dels emergents i que feia anys que no les utilitzaven...Al menys podien haver-me informat amb prou temps!

les fotos petites son de fa deu anys...:

                                             les lluminàries meves, enguany amb les d'altres, blaves..
NF: ara que encara sóm a l'Any Internacional de la Llum i les tecnologies associades, i tal com diria el Bònic: refotons!!!