Traductor de Google

15 d’octubre del 2014

en record d'un mestre de l'arqueologia gironina

El senyor Josep Canal era un arqueòleg gironí que va presidir l'Associació Arqueològica de Girona, durant una colla d'anys...Durant aquells anys, concretament al 1993, 1994 i 1995, vaig fer coneixença amb ell per medi d'un professor d'Història, i varen demanar-me que els ajudés amb el dibuix d'una perspectiva de la vila de Gerona al segle XVI, a realitzar a partir d'un plànol del sr.Canal i de l'equip de Recerca de Història Urbana de l'A.A.G., - J.Sagrera, J.M.Nolla,...-  sobre una "talla" d'un any d'aquell segle que estaven treballant..Vaig acceptar el treball, i m'hi vaig posar;  després de diverses consultes a al professor de història del IB, C.Rahola de Girona, J.Blanco,  al cap d'uns tres mesos, vaig finalitzar el treball d' una perspectiva general de la Girona del s.XVI, de l'any de la "talla", de gran tamany i set perpectves parcials de mida més petita...El senyor Canal m'anava visurant la feina i quan la vaig acabar, em va dir que usarien el treball per  a fer-ne diapositives per a un cicle de conferències sobre el creixement urbà de la ciutat desde l'antigüetat fins a l'época moderna, organitzat per "la Caixa", l'A.A.G. i l'Ajuntament de Girona...
Vaig trobar en ell tot l`ànim d'aquells que es saben destinats a ser persones d' interès pels seus conciutadans; vam establir una certa amistat, i  després d'aquell treball i altres de menor entitat per l'A.A.G., varem seguir veient-nos de tant en tant, i quan ja jubilat passejava pels carrers del BarriVell, cada cop que m'el trobava, m'explicava algun detall o anècdota nova sobre la configuració de l'antiga vila...
No m'en vaig assabentar de la seva defunció i per aixó, no vaig poder assistir al seu comiat...

Anys després, ja ben entrat el nou segle XXI, en Lluís Bosch Martí en un article seu a la secció d'Opinió del Diari de Girona, sobre la meva feina de dibuixant il·lustrador, va voler reproduir algunes de les perspectives parcials que vaig dibuixar per aquell treball que vai fer per a l'A.A.G.

Valgui aquest escrit de record en memòria de la persona del sr.Josep Canal i Roquet.